среда, 1. април 2020.


Здраво другари ! 
Надам се да сте сви добро! 

Јуче сте били баш вредни ! Бравоооо!

 Верујем да сте пратили ТВ наставу на РТС-2
Ево наших данашњих садржаја 

 *** СРПСКИ ЈЕЗИК: Речи умањеног значења – обрада
На РТС 2,  сте имали  Писање назива улица,  верујем да сте упамтили  нова правила употребе великог слова 
На претходном часу смо радили текст „Ја сам чудо видео“. Сигурно сте уочили испод текста задатак: Напиши речи са умањеним значењем.
Данас ћемо да радимо: Речи са умањеним значењем

Пре него што почнете са писањем, било би добро да послушате песму Душана Радовића „Мали живот“ на You Tube https://www.youtube.com/watch?v=feYgYrMFxzk
Део ове песме имате у књизи Причам ти причу на 54. страни, и питања испод песме. Одговоре упишите у књизи.
Шта пијеш? Шта пијуцкаш?
Шта гризеш? Шта грицкаш?
Шта певаш? Шта певуцкаш?

А сада отворите свеске за српски и напишите наслов писаним словима:

Речи са умањеним значењем

Прочитај следећи текст, па одговори на питања у свеску писаним словима:

Пошли да шетају жабица, мравић, пиленце, мишић и бубамарица. Кад су стигли до барице, жабица предложи да се окупају и скочи у воду. Пошто остале животињице нису знале да пливају, смислиле су план да направе бродић. Пиле донесе листић, мишић орахову љуску, мравић довуче сламчицу а бубамара кончић. У љуску уденуше сламчицу, кончићем привезаше листић и направише бродић. Ушли су сви у бродић и отпловили. Жабица је вирила из воде, али није могла да их стигне.
ЗАДАЦИ:
1.      Из текста препиши све речи које означавају нешто умањено:
2.      Напиши умањено значење речи:
соба - _____________,  цвет - ____________, облак - ___________
прст - _____________, нос- ______________, ципела - _____________
3.      Од којих речи су настале дате умањене речи:
машница - __________, њивица - ____________, флашица - ________
звездица - __________, птичица - ___________, ветрић - ___________

4.      Када ти неко тепа, користе неке од следећих речи:
детенце, срећице, бебице.

Смисли и напиши две реченице, у којима ћеш употребити подвучене речи.

***  Математика : Сабирање и одузимање десетица ( обрада) 

На ТВ часу сте пратили бројеве до 100, а ми ћемо данас радити сабирање и одузимање десетица
 Као што је 2+3=5
1Д =10 Ј

2 Д = 20 Ј
Tako je 20 +30 = 50

Задаци:


1. Израчунај:


   20 + 40 =      10 + 70 =         40 + 40 =
90    – 80 =     60 – 30 =         20 – 10  =
2. Израчунај збир и разлику бројева 70 и 30.
3. У једном хору пева 60 ученика. На пробу за приредбу није дошло њих 10. Колико је ђака присуствовало проби хора?
4. Највећем броју прве десетице додај највећи број друге десетице и израчунај.
Задаци су решени на слици !!!








Поздрав Лепотани !!!❤️







2 коментара: